Det är mycket man vill göra men som inte hinns med

Veckans första skoldag är pasé - för vissa. Jag ska försöka få någonting i mig någonting att käka innan jag ställer mig i duschen. Vi har idrottslektion som sista lektion både gånger vi har idrott, och slutar därmed kvart över tre. Det betyder alltså att man inte hinner duscha om man vill hinna mer bussen - kluven är man verkligen. Det är mot mina principer att inte duscha efter träning eller idrottslektion.
Blir i alla fall att plugga matte hela kvällen eftersom jag ligger två kapitel efter och inte har tid att plugga någon annan dag än denna förutom torsdag - och då har jag matdag. Gymnastik imorgon, fotbollsträning på onsdag, torsdag ledig och innebandyträning på fredag. Det är inte lätt när det är svårt, som man säger. Därför måste man skippa vissa saker, som dagens träning.


Kommentera här: