20.33, Wednesday - Just sayin'

Hemma gjorde jag av med kanske 500-1000 spänn i månaden, och det var i princip bara "mamma&pappa utgifter" - alltså mat som jag fick tillbaka pengar för då. Jag shoppade nästan aldrig annat än när jag och mamsen beställde på internet, och då var det de som betalade (man är väl smart).
 
Vad jag inte kan förstå är varför det skulle vara så himla mycket dyrare här? Allvarligt. Jag måste dessvärre säga good bye till mitt lyxliv jag levt de första veckorna här och ta det lugnt med slantarna. Faktum är dock att jag bara shoppat, skor, tröja, toppar, underkläder och filmer, för ungefär tusen spänn, resten jag har gjort av med är på transport och mat - så jag antar att det är de utgifterna jag måste dra ner på. 
 
Ska försöka få in en till familj att barnpassa så jag får lite mer inkomst. HEJHEJ budgetliv fram till våren, nu är det du och jag igen - som det alltid varit!
 

Kommentera här: