Will, hurricanes and able

Hej! Jag funderar på att åka nästa år till London och plugga där på Svenska skolan. Jag vill självklart ha en rolig upplevelse osv, men jag undrar om du har blivit bättre på språket?
 
Hej Daniel!
 
Du kommer definitivt få en rolig upplevelse om du bestämmer dig för att plugga på SSL under ett läsår! Eftersom jag bodde i en engelsk familj så pratade jag mycket med dem och blev säkrare i vardagsengelskan och det tycker jag är en viktig del av att bli bättre på språket. Jag hade en kompis som samtidigt som jag var i USA på high school och hon har lärt sig mer om hur man skriver uppsatser på "engelskt" vis och såna saker men eftersom jag studerade under svenska skolverket fick inte vi lära oss sånt. Jag tycker dock att vardagsspråket är minst lika viktigt så jag ångrar absolut inte att jag valde att läsa på en svensk skola ändå. Vill man dock lära sig mer engelska i skolan tycker jag att man borde söka sig till en engelsk skola. För att sammanfatta kan jag säga att ja, jag tycker att jag har blivit bättre på språket. Jag har inte lärt mig flera ord eller mallar för hur man lägger upp en engelsk uppsats men jag är säkrare i språket!
 
Hej! 
hur långt var det från skolan till centrala London,dvs Oxford street?;)
 
 
Hej Felicia!
 
Från min dörr in till Oxford street tog det precis en timme inklusive buss-tunnelbana-tunnelbana! Gå gärna bak i mitt arkiv "frågor & svar" så hittar du mycket information!

Kommentarer från er söta läsare.

Hej, jag har precis hittat din blogg och blir bara mer och mer intresserad att göra samma sak! Känner att jag vill och redo att lämna Sverige ett tag för att upptäcka andra länder! Jag har en fråga, hur kändes det när du skulle lämna Sverige och hur tog dina föräldrar och vänner det? Vet nämligen inte om jag är redo för att lämna vännerna än, men man hittar säkert nya där. Tack att du svarar (i förhand).

2014-04-02 // 15:12:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback