Sometimes you have to break the rules

Hej, jag har kommit in på SSL och ska gå mitt 3:e och sista år där. Vilket betyder att jag kommer fylla 18 när jag är där. Men i reglerna som man måste skriva under för värdfamilj står det att man inte får dricka men på alla bloggar ifrån elever där så har jag sätt att folk går ut. Är detta en ny regel eller är familjerna mer öppna för kompromisser?
 
Hejsan Stina!
 
Såhär är det! Det fanns ingen ny regel om att det var okej för underåriga att dricka eftersom det är olagligt. Det fanns heller ingen ny regel som sa att vi inte skulle vara hemma till 01.00 på helger eller vad det nu var. Meeeeen. Min familj var i alla fall väldigt mån om att vi skulle ta del av vad staden har att erbjuda, då också barlivet, klubbandet etc. så de var okej med det men hade ändå koll och ville veta vart vi skulle och om vi skulle sova hemma o.s.v. Andra familjer var inte lika okej och då fick man säga att man skulle sova hos en kompis eller så. :)
 
Hoppas att du får ett toppenbra år i London, det hade jag!

Kommentarer från er söta läsare.
» Minna

Hejsan, jo jag undrade bara, eftersom du varit där, om de som går tredje året och har fyllt 18 innan 3:an börjar fortfarande bor med en värdfamilj eller om de bor i skolan? Är jättetacksam för svar eftersom jag funderar på att gå 3:an där:)

2014-08-13 // 16:27:01

Hej! Jag går andra året samhäll media och vill gå tredje året på gymnasiet i London. Kan man göra det eller måste jag byta till samhäll samhäll? Och om man nu måste det, är det är värt det?

2014-12-20 // 13:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback