21.24, Wednesday - Some people lead, some people follow

Hur har du fått barnvaktsjobbet? :) är det svårt att få jobb? om jag förstått det rätt så tränar du på gym, vilket gym tränar du på och vad kostar det? :D
 
Hej Felicia! 
 
Ska jag vara ärligt? Klart jag ska! Haha - jag hade tur! Jag fick snabbt kontakt med en underbar människa vid namn Ebba som bott här ett år längre än oss andra. Hon har suttit mycket barnvakt och var så omtyckt att det var många som hörde av sig till henne, men hon kunde ju inte hjälpa alla familjer så då frågade hon om nån var sugen och det var jag! 
 
Jag har efter att ha passat en tjej under nästan en termin fått ett gott rykte och med lite hjälp av (igen) Ebba och en till tjej så passar jag ungar till två till familjer lite nu och då. 
 
Om det är svårt att skaffa jobb kan jag alltså inte svara på eftersom jag liksom gled in på en räkmacka, eller på ett bananskal (vad som nu funkar bäst?). 
 
Tränar gör jag på skolans gym som duger alldeles utmärkt för mig, och det kostar ingenting. (Det ingår i skolavgiften som inte är att leka med).

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback