10.09, Saturday - One way or another

Hur lång tid tog det att åka tåg från London till Edinburgh och hur mycket kostade det? :) 

Min familj ska nämligen till Skottland nästa år och vi funderar på att ta London i samma veva :)
 
Hej Sigrid! 
 
När jag åkte till Edinburgh från London så åkte jag buss över natten, vilket var gansa smidigt men som inte gav så mycket sömn. Hur som helst så är det mycket billigare än tåg, och om man är ute i bra tid och bokar med Megabus så kan man komma undan så billigt som 10 pund enkel resa. Åker man tåg kan man också komma undan rätt billigt, men oftast ligger biljetterna på minst 50 pund enkel resa med tåg. Bussen tar cirka 8 timmar och man kan också åka på dagen för att få en dagstid genom Storbritanniens vackra natur eller på natten vilket sparar tid men inte ger så bra sömn. Tåget tar 4-5 timmar och tågen går väldigt ofta! Mitt tips är att boka en enkel flygbiljett till Edinburgh, sen ta tåg/buss till London och sen flyga hem från London igen, vilket sparar både tid och pengar!

Kommentarer från er söta läsare.

tack för svaret! :D

2013-06-09 // 18:55:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback