17.40, Saturday - In spring time

Det känns inte jätteroligt att blogga om snö, skidor och minusgrader när London har levererat VÅR med stora bokstäver och mina vänner som är kvar över lovet lägger ut bilder på sol och snyggisar som inte fryser med bara skinnjackan på. Men jag har det bra uppe i fjällen i alla fall. Det ska dock bli skönt att komma tillbaka till London och våren på tisdag! Tills dess bjuder jag på några bilder från dagen.

Kommentarer från er söta läsare.
» Ida

Hej! Detta kanske är den dum fråga eller en ganska självklar fråga, jag undrar, kan man gå på gymnasium i London? finns det typ ett svenskt gymnasium eller hur ska man göra om man vill flytta dit redan nu? (jag går i 9:an) är det dyrt att flytta? hur blir det med språket? träffa nya vänner?

2013-02-24 // 21:15:15
» Elin

Hej hej!
Tidigare idag fick jag hem ett brev om att jag har kommit in på svenska skolan i London. Självklart är jag jätteglad och så men också väldigt nervös. Därför har jag några frågor som jag skulle bli jätteglad om du kunde svara på.
Måste bara fråga först, visst går du i tvåan?

1. Är det ungefär lika mycket plugga och prov som i Sverige, eller är det svårare att få bra betyg? Långa skoldagar?
2. Vad fick dig att bestämma att du skulle åka, var du nervös eller kändes det bara roligt?
3. Vad tyckte din familj, kändes det jobbigt för dem att du skulle åka. (Mina föräldrar har inte kommit hem så har inte hunnit prata med dem än, vet bara att mamma säger att det skulle bli väldigt tomt å så utan mig :P)
4. Finns det något bra gym som ligger i närheten av skolan, vad kostar det i så fall?
5. Är det lätt att få nya kompisar, ingen som är utanför?
6. Känns det inte som att man missar massor i Sverige? Allt som kompisarna och familjen gör?
Blev jätteglad att jag hittade din blogg, jättetacksam för svar :)

2013-02-26 // 19:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback