16.06, Saturday - Party all night

Först och främst så älskar jag fin blogg. 

Iaf så har jag kommit in på svenska skolan London till nästa termin och jag undrar hur det funkar med festandet ? Eftersom när jag läst igenom alla papper man fick om vad man inte får göra så stod det klart och tydligt att man inte får dricka och man kan bli hemskickad ifall man gör. Vill såklart festa men inte behöva åka hem :/ några tips ? Hur är det generellt ? Mycket klubb eller mer hemmafester?
 
Hej Johanna!
 
Tack, vad roligt att du gillar min blogg! GRATTIS också för att du kommit in! Du kommer få ett helt underbart år i London! Det funkar väldans bra med festandet måste jag säga! Alla lärare och rektorer här förstår ju att man inte åker till London BARA för att plugga. Man vill göra roliga och nya saker också, vilket de har förståelse för. De håller för öronen om man pratar om det i skolan bara. Värdfamiljerna kan ha lite problem med det, men det är ju bara bra eftersom då betyder det att de bryr sig om en. Men så fort man lärt känna dem bra så är det oftast inga problem att kompromissa och komma överens om när man ska vara hemma o.s.v. Jag har inte varit på en enda hemmafest på hela min tid i London, vilket är väldigt tråkigt - saker hemmafester! MEN, det är mycket klubb och det är verkligen inte fy skam. Det är neonljus, magnumflaskor sprit och härlig musik. HELT underbart!
 
Hoppas att du får ett lika bra år i London som jag har haft, och fortfarandre har. Tänk bara på att tiden går väldigt fort så ta vara på den! Kan inte tänka mig att det bara knappt är åtta veckor till skolavslutningen liksom. 

Kommentarer från er söta läsare.

Hej! Jag har också fått mitt antagningsbesked (till 3an), men jag är lite smått oroad. Grejen är att jag flyttar med min familj, och så kommer jag gå nästan helt olika kurser än det som är utplanerat. Undrar om det finns många du känner som bor med sin familj i London, och om det även finns folk som går extremt olika från andra?
Det är ju en fördel att ha en klass, men tänker att eftersom skolan är såpass liten, i alla fall med jämförelse till min skola just nu, att det inte blir för mycket problem!

2013-04-27 // 23:00:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback