11.11, Sunday - Done all wrong

Hej! Jag hittade precis till din blogg - jättefin. 
Det är så att jag precis har sökt till SSL och vet ännu inte om jag kommer in, men det jag undrar är om det liksom är många snobbar som går där? Eftersom det ändå kostar en del menar jag, blir man liksom utanför om man inte har en massa pengar. Jag är absolut inte fattig utan en helt vanlig svensson-tjej så att säga men jag bara undrar om det liksom mest är det övre skiktet som går på SLL om du förstår hur jag menar!
 
Hejsan Iris!
 
Jag skulle nog säga att de flesta som är här är som du säger, helt vanliga "svenssons". Det är så mycket som är billigt eller till och med gratis här så man behöver inte mycket pengar för att få en helt underbar tid här! Det som gör skillnad i pengar är i princip hur mycket man shoppar. Jag kan säga att jag själv är väldigt mycket "svensson-tjej" och gör nog av med ganska lite pengar här om man jämför med många andra - men jag har minst lika roligt ändå!
 
Måste man vara bra på engelska om man ska börja i svenska skolan i London? Sen undrar jag om lektionerna är på svenska eller engelska? Var du bra på engelska innan?
 
Hejsan!
 
Lektionerna är mestadels på svenska. Engelska läser man med en engelsk lärare vilket gör att man är tvungen att prata engelska. Det finns även "induviduella val kurser" som går helt på engelska, men där får man ju välja själv. Jag själv har alltid känt mig säker i engelskan på det vis att jag förstår vad folk säger och jag kan själv göra mig förstådd. Det som kör käppar i hjulen är de fåtal ord som man inte kan/kommer ihåg, då kan man bli tvungen att säga en hel mening för att istället förklara det ordet, haha, men det går bra Man utvecklas också under tiden man är här - när man pratar med värdfamiljen, beställer mat/fika på restaurang o.s.v. 
 
Var inte rädd för att åka för att du känner dig osäker i engelskan! Det kommer sig naturligt efter ett tag när man kommit in i vardagen här!

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback