21.22, Sunday - Make some food

Idag åkte jag och Annina med Lydia och Mike till ett superstort Tesco utanför Kingston. Det var Ica Maxi stil fast mycket större, två våningar med ett café mitt i. 
 
När vi kom dit chillade vi och gick runt och kollade på kläder, filmer och hemelektronik och när det var dags att börja mathandlingen ropar de ut att de stänger om en kvart - PANIK! Haha, vi sprang runt som dårar bland alla andra vagnar och det var folk överallt. Det var Ullared-style fast i en mataffär - kaos! Vi hittade allt vi behövde i alla fall. Annina köpte lite annat nödvändigt också, hårsnoddar, ansiktsrengöring och smink och jag köpte en mascara och tandkräm. 
 
Vi gjorde sex matlådor var, på tisdagar och torsdagar äter jag i princip ingen lunch förutom nån frukt och kanske en macka eftersom jag äter frukost så sent. Det blev tre lådor pasta och köttfärssås var, två lådor pasta och kycklingsås var och en låda kycklingsallad kvar. Totalt blev det ungefär 1.5 pund per matlåda, och då är kostnaden för själva matlådorna och inräknade. Alltså ungefär femton spänn per lunch de närmsta två veckorna! Bra gjort!
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback