21.08, Monday - Feel free to ask

Hej! Är det inte 18-årsgräns på pubar i London? :)
 
Hejsan Linnéa!
Jo det är 18-årsgräns på klubbar, pubar och för att köpa alkohol i London, eller England och Storbritannien över huvud taget. Vi var på två smultronställen förra helgen som vi definitivt kommer återvända till. Dessa ställena leggade inte, och då är det fritt att köpa - dock dyrt för en fattig student. Det är jättemysigt att bara sitta på en pub och inget inträde, så det kommer bli fler pub besök, fast man behöver inte nödvändigtvis köpa alkohol. 
 
Hej! Såg att du hade jobbat innan du flyttade. Hur gjorde du när du sökte jobb och vart? Det måste vara svårt att få ett jobb så ung?
 
Hejsan Sara!
Ja det stämmer. Jag har jobbat som städerska sen juni 2010 och som telefonförsäljare sen september 2011, och slutade jobba på båda jobben i augusti innan jag skulle åka. Grejen är den att det inte alls är speciellt svårt att få jobb - man får inte vara så kräsen bara!
 
Vad gäller städerska-jobbet så var det på min pappas jobb, men jag fixade jobbet själv. Gick in till hans chef och bara frågade om de hade nått sommarjobb, och då fick jag städa över sommaren som jag sen fortsatte med samtidigt som jag pluggade. 
 
När jag började gymnasiet ville jag tjäna lite mer pengar och blev tipsad av en kompis om telefonförsäljningsjobb. Hon rekommenderade mig till det jobb hon jobbade på och dagen efter blev jag uppringd för att komma på arbetsintervju. Samma dag som intervjun startade jag utbildningen och dagen efter började jag jobba - så det gick fort!
 
Jag jobbade som telefonförsäljade för Vendator som samarbetar med många SEB kampanjer och har ett stort samarbete med Telia, där jag jobbade. Vendator finns i Stockholm, Hofors, Härnösand och Malmö - jag jobbade då i Hofors. 
 
Sprid ut ditt CV överallt! ICA-butiker, MC-donalds, callcenters, diverse firmor att städa åt, gallerian inne i stan eller vad som helst! Det värsta som kan hända är att få ett nej! 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback