14.02, Wednesday - If you wonder, I'll answer

Hej! 
Din blogg är fett bra och jag älskar att läsa den,jag funderar också på att åka när jag börjar tvåan men nu när det är nyttr betygssystem så undrar jag hur du kommin,för hur sökte du in? Hur mkt poäng hade du när du sökte? Kan du inte berätta här på bloggen eller skriva en kom. Till mig? :) <3
 
Hejsan Rebecka!
Först och främst, tack så mycket och vad roligt att du funderar att åka hit! Det är grymt, jag trivs superbra! 
 
Vad gäller frågan - du söker helt enkelt in på dina slutbetyg från nian. Söker du privat går du in på skolans hemsida: swedishschool och där har du alla blanketter du behöver. Du skickar med dina slutbetyg från nian, omdömesblankett från din mentor från nuvarande skola om hur du är i skolan och så, och vilka kurser du vill välja som individuella och valbara kurser. Sen är det bara att vänta till slutet på april för att få reda på om du kom in eller inte. 
 
Jag hade 300 poäng från nian. Skolan erbjuder samhäll, ekonomi och naturkunskapinriktningar - sam har de högsta intagningspoängen då det är flest som söker dit. Vet att det är många som kommit in som har lägre betyg från nian. 
 
Hoppas det hjälpte! :)

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback