21.24, Monday - All too well

Hej! Jag och min mamma har precis tittat runt lite på svenska skolans hemsida och jag har under en längre period funderat på att åka och plugga i London. Nu har jag bestämt mig. Jag läser naturvetenskapliga programmet i årskurs 1, och ska därför söka till den i årskurs 2 i London. Min fråga är, vet du någon som går natur, i så fall är den personen nöjd? Är det bra lärare? Ungefär hur många elever är det? Kommer man lätt in på alla uteställen?Många säger att man kan hamna i en trasslig familj osv. 
Jag är råtaggad och vill verkligen åka men känner att jag behöver lite svar på tal :) Kram!
 
Hejsan Ebba!
 
Som jag skriver till alla andra - shit vad roligt att du är sugen! Det äger verkligen här, men ett tips när du kommer hit, om du kommer hit är att verkligen ta vara på tiden! Veckorna bara flyger förbi!
 
Jag bor faktiskt med en tjej som går natur och hon säger att hon är väldigt glad att hon åkte hit, som jag tror alla andra som tar ett år här också är. Det är relativt bra lärare, men det beror på vad man har att jämföra med. T.ex. tycker jag att vår mattelärare är hur bra som helst medan min natur-kompis tycker att hon är mindre bra för att hon hade en superlärare hemma i Sverige. Det är flest som går sam men i och med att den har delats i två är naturklassen den största i år med 27 elever. På hela skolan ska det vara runt 120 men i år tror jag att det är nått tiotal fler. Hon, och jag för den delen, rekommenderar absolut att åka hit! Man är ju inte bara här för att gå i skolan, om man säger så. ;)
 
Man kommer in på de flesta ställen, klubbar oftast med en promoter men ska man på nån av de mest populära och exlusiva klubbarna är det gästlistan som gäller som inte är så lätt att hamna på. 
 
Vad gäller värdfamiljerna så har då inte vi någon erfarenhet av dåliga sådana i och med att det känns som att vi kommit i en väldigt bra familj. Detta med undantag såklart men allt kan ju inte vara perfekt. Vi får i princip alltid hemlagat, nya sängkläder varje vecka och våra kläder tvättade. Vi får gå i köket och ta vad vi vill när vi vill men jag vet att det är andra som inte har det så bra, men att de trivs ändå. 
 
Hör bara av dig om du har fler frågor på hjärtat! Hoppas du söker och kommer in, du kommer i så fall få ett underbart andra gymnasieår!
 
 

Kommentarer från er söta läsare.
» Ebba

Tusen tack för svar! Uppskattar det verkligen :) En sista fråga bara. Alla dokument och ansökningsformulärer är klara och nu är det endast mitt personliga brev som är kvar. Har du några tips etc på vad och hur långt jag ska skriva? Thank yoooou, such an angel

2013-01-11 // 19:03:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback