20.34, Wednesday - Some questions

kan du inte berätta lite mer om skolan som du går på i London ? :)
 
Hejsan!
Klart jag kan göra det! Är det nått speciellt du vill veta? Det är ett amerikanskt universitet som Svenska skolan i London har hyrt in sig i. Det är mycket amerikanska studenter men de börjar inte förrän i september. Huvudbyggnaden ser ut som ett slott, men vi håller mest till i Reshouse och Library huset. Det finns många möjligheter vad gäller individuella valen och så vilket har underlättat för mig då jag kommer läsa sam beteende när jag kommer tillbaka till Sverige så det måste klaffa med kurserna. 
 
I skolan bibliotek finns ett Starbucks vilket är väldigt uppskattat! Det går både elever på svenska skolan i London som bor i London och som gör ett utbytesår som jag. De flesta gör som jag, vi har bara tre stycken i vår klass som bor i London med deras familjer. 
 
Undrar du nått mer så hör av dig!
 
Kanske lite dum fråge hehe, men pratar ni engelska eller svenska i skolan, eftersom det är en svensk skola? :)
 
Hejsan!
Ingen fråga är en dum fråga! Vi pratar mest svenska måste jag ju säga, eftersom alla elever är svenskar och kan svenska. Sen så har vi många svenska lärare som man pratar svenska med och vissa lärare som är från england som vi pratar engelska med! Så det blir mycket svenska, vilket är tråkigt. Man får se till att lägga till kurser på engelska om man vill lära sig extra mycket - det har jag gjort!

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback