Just a few moments later

Hej! Jag har ansökt till ett år på svenska skolan i hösten men jag undrar hur det är med klubbar/pubbar och sånt? Är det svårt att komma in om man är 17? Och går det köpa ut alkohol i affär? Detta är ju inget jag tycker är jätte viktigt men hade varit kul att veta. 
Och sedan undrar jag om det är dyrt i london och vart du fick dina pengar ifrån? Jobbade du när du va i London? Tacksam för svar!!
 
Hej Julia!
 
Vad gäller pubar så kommer man in i princip överallt, ibland om man köper nått vill de se legg men det beror helt på vad det är för dag, vart puben ligger och hur gammal man ser ut. När det gäller klubbandet MÅSTE man ha legg där man "är" 18 år på för att komma in. Alkohol att köpa i affär går bra, ofta går det utan legg men ibland måste man ha. London är dyrt men egentligen inte dyrare än Sverige men det är mycket mer man vill göra i London! Jag hade jobbat innan jag åkte och jag jobbade när jag var i London så jag hade rätt mycket pengar. Jag var dock tvungen att betala allt själv också (skolpeng, värdfamilj + månadskostnader) så jag behövde väldigt mycket pengar! 
 
Lycka till med allt! :)

Kommentarer från er söta läsare.

Hej! Jag funderar på att åka nästa år till London och plugga där på Svenska skolan. Jag vill självklart ha en rolig upplevelse osv, men jag undrar om du har blivit bättre på språket?

2014-03-02 // 21:33:31

Hej!
hur långt var det från skolan till centrala London,dvs Oxford street?;)

2014-03-07 // 18:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback