Last few questions to answer

Hej! Jag blir väldigt sugen på ett år i London när jag läser din blogg. Har precis gått ur ettan och inser att det är alldeles för sent för att söka till svenska skolan i tvåan. Känner att jag borde tänkt på detta tidigare, men då undrar jag, kan man åka i trean? De flesta verkar åka i tvåan vilket jag gärna skulle göra. Vet inte om jag vill ta studenten borta men hur tycker du det verkar ha varit för treorna? Är det många som läser där i trean också? Skulle bli väldigt glad om jag fick lite råd... 
kram
 
Hej Klara!
 
Det är som du säger, de flesta åker i tvåan, men det är ju mest för att det är mest bekvämt. Det är ungefär 20-30 stycken som går i trean här, uppdelat på tre linjer då. Studenten här var jättemysig och intim, med alla familjer och vänner där. Det blir ju inte likadant eftersom det är ganska få som tar studenten i London per år, men det är värt det om man ser det till vad man får - ETT ÅR I LONDON! Det är det bästa jag gjort, och jag ångrar mig absolut inte för en sekund! 
 
Lycka till!
 
 Hej! Vart ligger det där varuhuset/gallerian nånstans?
 
Hej Sanna! 
 
Gallerian i det inlägget du kommenterat ligger i Kingston och heter Bentall Centre!
 
Hej! Jag ska åka till London i höst och jag undrar om det finns något ställe jag "måste" besöka och några affärer? :)
 
Hejsan! 
 
Åh det är så svårt att rekommendera specifika saker, allt är helt underbart i London! Jag tycker du ska söka dig lite utanför stadskärnan inne vid Piccadilly och kanske spendera mer tid i Kensington och Hammersmith, där man får lite mer Londonkänsla. Annars tycker jag att Covent Garden är väldigt mysigt, Kensington Gardens/Hyde Park är också mysigt. Sen gillar jag också Bank District där man får lite mer storstadskänsa med de få höga husen som finns i staden. Det vanliga måste man ju se om man inte har gjort det: Big Ben, London Eye, Tower Bridge, Buckimham Palace, Piccadilly osv. Sen Brick Lane och andra marknader så som Portobello Road i Notting Hill är jättemysiga. Det finns hur mycket som helst! Affärer som jag gillar mest är Primark (hehe, jag gillar att budgetshoppa), Victoria's Secret (men också att lägga pengar på andra saker), Top Shop och alla andra vanliga affärer! 
 
Ha en underbar tid i London och hör av dig på min mejl: [email protected] om du undrar nått mer!
 
 
Är det något lägsta meritvärde man måste ha för att komma in? Jag börjar bara 7:an i höst och har fått mina första betyg, då hade jag 265 poäng i meritvärde men jag är redan orolig att jag inte har så högt även fast det är ganska högt egentligen...
 
Hej Elin!
 
Om du håller dig på den nivån genom hela högstadiet ska det inte vara några problem! Jag hade 300 poäng och kom in men vet att det var folk som hade lägre så det är bara att kämpa på!
 
Lycka till!
 
 
 

Kommentarer från er söta läsare.
» Bella

Hej, jag går sam beetende, men kan man gå ett år svenska skolan i londan i alla fall? funderar på att gå nästa år (åk 2).

2013-08-06 // 00:01:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback