Packing for London

Hej, är det något speciellt du tycker man ska ta med sig och som man ska tänka på när man åker?
 
Hej Sarah!
 
Jag kan börja med att säga att jag tycker du ska ta så lite som möjligt med dig. Jag vet hur gärna man vill ha med sig hela garderoben och en massa smycken, toalettsaker, skönhetsprodukter etc. men faktum är att du kommer vilja köpa så himla mycket av det när du är här, att du kommer glömma vad du ens tog med dig själv! Packa med förstånd och packa inte för mycket! 
 
Saker du absolut MÅSTE ha med dig:
- Adapter så du kan använda och ladda dina elektroniska prylar.
- Grensladd, så du kan ladda båda dator, mobil och platta håret samtidigt.
- Dator, mobil, extra mobil till engelskt sim-kort om din mobil är låst, dator, kamera och andra elektroniska prylar.
- Personliga viktiga mediciner.
 
Saker du absolut INTE ska ta med dig:
- Morgonrock. Jag kan rekommenderat att ha en, för jag har bott i min morgonrock under mitt London år. Men Primark har jättemjuka sköna morgonrockar som kostar typ sju pund, så det är värt att köpa där och du får mer plats i väskan!
- Skönhetsprodukter. Ta med dig schampa, balsam och tvål så du klarar dig ett par dagar, och såklart tandborste och tandkräm, men bunka inte upp med en massa för det väger väldigt mycket i väskan och finns VÄLDIGT billigt i London!
 
Sen är det ju upp till dig vad du prioriterar i packningen! Tänk på att skor väger mer än kläder och tar mer plats. Tänk på att du kommer vilja köpa en helt ny garderob när du väl är på plats, så du inte tar med dig så himla mycket av allt som du sen inte kommer kunna ta med hem igen. Ta med såna saker du absolut du inte kan leva utan, lagom mycket kläder, en liten necessär och köp sen på plats, för det kommer du vilja göra ändå!
 
Jag åkte med en resväska på 23kg och kabinväska på 10kg och åkte hem med FEM resväskor á la 20kg samt en kabinväska på 10kg plus datorväska. 
 
Lycka till med allt och ha en underbar tid i London! 
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Hejsan!
Hittade precis din blogg och vill bara säga ett stort tack, den har hjälpt mig jättemycket nu innan jag åker! Ska plugga andra året där nu om två veckor!

Har en liten fråga, för jag har ingen idé om vad jag ska köpa till min värdfamilj. Vad hade du med dig och har du några tips för vad man kan ta med sig? :)

2013-08-12 // 14:46:58
» Sarah

Tack för svaret!! Jag undrar även hur du gjorde med abonnemang till mobilen?

2013-08-13 // 19:41:14
» Bella

Hej, hjälper skolan en att fixa värdefamilj? Eller måste man göra det själv?

2013-08-15 // 10:09:14

Hejsan hejsan! gud vilken tur att jag hittade din blogg! Ska nämligen studera år 2 på svenska skolan läsår 13/14, så jag åker den 26e :D Tänkte bara fråga ifall du tog med dig en present till värdfamiljen du bodde hos. Jag funderar på att köpa en fotobok med bilder över Stockholm för att visa lite av min kultur och mina gator. Skulle jag kunna göra det tror du eller är det för patriotiskt?

2013-08-17 // 18:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback