Just about living

Hej! 
Jag ska ansöka till SSL för läsåret 14/15, men jag kommer inte in på skolan hemsida. Har testat från mobil, olika datorer och olika nätverk men inget funkar. 
Skulle också läsa där om hur det här att ansöka om medflytt av skolpengen fungerar och att man ska ansöka genom kommunen, är det något du vet någonting om? Tack på förhand!
 
Hej Mikki! 
 
Jag försökte också kika in på hemsidan, men som du säger så går det inte, det blir bara vit skärm. Mycket skumt om du frågar mig eftersom det är där all information finns, får hoppas att den är upp snart igen! 
 
Jag hade samma fundering när jag sökte, om skolpengen, och det är ingen information du kan hitta på deras hemsida. Där står bara att vissa kommuner låter en få med den och vissa andra, och att det är någon man måste kolla upp själv. Vissa kommuner kräver att man söker genom kommunen, eftersom de kanske har något sorts sammarbete med Svenska skolan i London. Andra kommuner skickar med skolpengen bara man säger att man ska gå där. Saken är den att DU måste kolla upp det, och gör det i tid. Skicka ett mejl eller prata med din SYV på din nuvarande skola så kan hen kolla upp det åt dig! 
 
Hoppas allt löser sig och lycka till med ansökan!
 
Hej, jag går sam beetende, men kan man gå ett år svenska skolan i londan i alla fall? funderar på att gå nästa år (åk 2).
 
 
Hej Bella!
 
Det kan man absolut göra! Under ditt andra år kommer du i och för sig läsa enligt inliktningen sam sam, men du får bolla med kurserna och lägga till en "beteendekurs" som ditt individuella val och sen pussla ihop resten under ditt tredje år tillbaka på skolan i Sverige.
 
Jag gick sam basår i ettan och valde därefter beteende men läste ändå enligt sam sam i London. Det jag gjorde var att jag inte behövde läsa historia, eftersom den kursen inte är obligatorisk i beteendeinriktningen, samt läste den andra psykologikursen på distans mot min skola i Sverige. Det som är för mig är att jag läst en beteendekurs i tvåan som de på min skolan i Sverige läser i trean, och vice versa, men det brukar gå att ordna när man kommer tillbaka. Gå och prata med din SYV så kan hen svara på alla dina frågor!
 
Lycka till!

Kommentarer från er söta läsare.
» Sarah

Hej, är det något speciellt du tycker man ska ta med sig och som man ska tänka på när man åker?

2013-08-09 // 17:36:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback