A little party never killed nobody

Hejsan hejsan! gud vilken tur att jag hittade din blogg! Ska nämligen studera år 2 på svenska skolan läsår 13/14, så jag åker den 26e :D Tänkte bara fråga ifall du tog med dig en present till värdfamiljen du bodde hos. Jag funderar på att köpa en fotobok med bilder över Stockholm för att visa lite av min kultur och mina gator. Skulle jag kunna göra det tror du eller är det för patriotiskt?
 
Hej Linn! 
 
Jag tog med mig en present till min värdfamij - ett par skivor med svensk musik och en kokbok med svenska rätter i som de blev glada för. Jag tycker att din idé låter superbra så kör på det! :)
 
Ha en grymt år i London!
 
Hej, hjälper skolan en att fixa värdefamilj? Eller måste man göra det själv?
 
Hej Bella!
 
Skolan sätter dig i en värdfamilj så det är inget du behöver tänka på själv! 
 
Tack för svaret!! Jag undrar även hur du gjorde med abonnemang till mobilen?
 
Hej Sarah!
 
Jag gick till Carphone warehouse och köpte simkort hos Vodaphone. Jag körde på £10 i månaden och då fick jag 300 sms, lite internet och ringa för 10 pund, och det räckte långa vägar för mig!
 
Lycka till och ha det super!
 
Hejsan! 
Hittade precis din blogg och vill bara säga ett stort tack, den har hjälpt mig jättemycket nu innan jag åker! Ska plugga andra året där nu om två veckor! 

Har en liten fråga, för jag har ingen idé om vad jag ska köpa till min värdfamilj. Vad hade du med dig och har du några tips för vad man kan ta med sig? :) 
 
 
Hej Emilia!
 
Åh vad bra att du tyckt om min blogg! Blir så himla avis på er som ska iväg nu, ett av era bästa år stårr framför er vill jag lova! 
 
Jag tog med mig ett par skivor med svensk musik och en kokbok. Jag tycker att du kan ha med nått från din hemstad eller bara nått som du tycker om. De blir glada för allt och förväntar sig liksom inte att man ska ha nått med sig! 
 
Lycka till med allt och ha det så himla bra! 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback