13.38, Saturday - The money problem

Hej! Jag har följt din blogg nu sen du åkte. Verkligen jätte bra! :) Jag och min kompis funderar på att åka vårat sista år på gymnasiet till Svenska skolan i London. Vi försöker söka stipendium för att få ihop pengar, är det något du gjorde? Bara lite intresserad och vill ha lite tips. Vill verkligen kunna gå där nästa år!
 
Hej Michelle!
 
Vad roligt att du följt mig blogg så länge och att du är sugen på att åka - det är verkligen sjukt bra och roligt här i London! 
 
Det ni måste börja med att kika är om er kommun bidrar med några pengar? Om så är fallet brukar det vara ungefär 70000 och sen har du studiemedel på ungefär 30000 över året du är här. Då är det ungefär sjuttio-åttio tusen kvar att betala INKLUSIVE fickpengar. 
 
Jag jobbade och sparade under nästan ett år innan jag åkte och kunde spara ihop en hel del, min kommun bidrar inte med så mycket som ett öre så jag har sökt stipendium. Det jag måste säga är att det är lättare att söka stipendier när man väl är här så alla vet att man kommer använda pengarna till just det ändamålet - annars kan man bli utan pengar. 
 
Jag har blivit beviljad ett stipendium som bara de i min kommun kan söka så kolla på ert bibliotek hemma om ni har några lokala fonder ni kan söka till! :)
 
Hoppas allt går bra, har ni fler frågor så är det bara att höra av er! Ni kan också gå in på frågor&svar i kategorier för att läsa mer om detta!
 
 

Kommentarer från er söta läsare.

Tack så mycket för svar! Nu ska vi kämpa för att få åka :) Hoppas du får ett fortsatt bra år!

2012-11-25 // 14:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback