18.47, Wednesday - Just some thoughts

Jag behöver lite hjälp, era åsikter och någons kloka tankar att ta del av!
 
Jag fick sms av den svenska familjen som behöver hjälp två dagar i veckan. Hämta deras barn klockan sex på tisdagar och onsdagar och passa dem till klockan sju, halv åtta. Sen ringde den engelska mamman och vi pratade i ungefär tio minuter och allt kändes superbra! De behöver dock hjälp varje dag, hämta barnen halv fyra och passa dem till ungefär sex. 
 
Frågan är vad som är bäst? Två dagar i veckan, en och en halv timme per dag och inte sluta förrän kanske halv åtta - och plus att det är i Barnes ungefär en halvtimme med buss härifrån. Eller fem dagar i veckan två och en halv timme per dag och sluta klockan sex? Torsdagar kanske jag skulle slippa också i och med att jag slutar klockan fem då. 
 
Jag ska träffa den engelska mamman och hennes ungar imorgon så vi får väl se då. Men vad tycker ni? Mams, paps, Karin, Ingmarie och alla andra där hemma?
 
Äta lite godis kanske? Snart är allt slut och då blir jag godisfri ändå till jag får på posten eller till jag kommer hem, för jag hatar allt annat än svenskt godis!a

Kommentarer från er söta läsare.

kan du inte berätta lite mer om skolan som du går på i London ? :)

2012-08-29 // 19:54:18

Jag hade valt att ta två dagar i veckan då man ändå vill ha ett liv och kunna göra saker efter skolan med vänner osv, lite spontant. Skrev till dig på Facebook, vi kan diskutera saken där ;) är nyfiken på vilken den svenska familjen är också ;)

2012-08-29 // 23:13:25
» Mams

hej vännen.
Jag tycker att du ska känna efter själv vad du tycker kanns bäst.
Men som Sophia säger kan det ju vara skönt med lite egentid också!
Om inte annat så för att söka andra jobb ;)

Älskar dej <3

2012-08-30 // 01:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback