22.11, Thursday - Whenever you remember

Hejsan, skulle du kunna rada upp alla kostnader under ett år? Alltså, skolavgift, boende, fickpengar, busskort, gymkort och allt man kommer behöva sig av när man åker dit. Hur mycket tycker du att man behöver per månad? Vore jättesnällt
 
Hejsan!
 
Svarar på denna fråga en gång för alla nu: har redan svarat på frågor om kostnader innan. Detta är alltså vad JAG betalat/betalar, skolavgiften är något högre i år än förra året.
 
Engångsavgifter:
Skolavgift: £8005 = ca 82000:-
Värdfamilj: £6400 = ca 65000:-
Månadskostnader:
Kontantkort till mobilen: £10 = ca 100:- (300 gratis sms, lite internet och 10 pund att ringa för)
Toppa upp Oysterkortet (buss- och tunnelbanekort): ca £25 = ca 250:-
Lunch: ca £45 = ca 450:- (detta är olika, men skulle tro att jag snittar £2/lunch)
Övrigt: (per månad)
Fika, lunch och annan mat utanför värdfamiljen: ca £50 = ca 500:-
Nöje (Utgångar, bio, bowling mm.): ca £40 = ca 400:-
Shopping: ca £50 = ca 500:-
 
Detta är alltså ungefärligt. Vissa månader shoppar jag ingenting alls, vissa veckor äter jag lunch för 50 pence/styck och ibland gör jag bara gratisnöjen. 
 
Nu efter jullovet har jag jobbat ganska mycket, och tjänat ungefär i snitt £50/veckan (iband mer, ibland mindre) och det har jag levt på och till och med kunnat spara ibland. Jag skulle rekommendera 1500-2500:-/månaden om man är som mig och inte shoppar så mycket och 2500-3000:-/månaden om man däremot tycker att det är superroligt att lägga en massa pengar på kläder. :)

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback