20.50, Saturday - Dreams do come true

Jag har sen jag har typ tio år velat åka tåg genom Europa och nu ska jag förverkliga den drömmen! På påsklovet sticker jag och Annina ut i två veckor! Vi bokade nyss flygbiljetter hem från Kroatien och jag är så jäkla taggad! Eftersom vi bara ska vara borta i två veckor och ska köpa det billigaste Interrailkortet som är giltigt i tio dagar med fem resdagar har vi blivit tvungna att planera allt i förväg, vilket är lite synd eftersom man vill att det ska vara spontant, men det kommer bli grymt ändå! 
 
Vi börjar tågluffen med en bussresa - ironiskt nog - från London till Paris, bara för att det var ungefär fyra gånger å billigt. Stannar där ett par dagar och turistar lite. 
 
 
Därefter tar vi ett dagståg genom Schweiz till Milano för att bara vänta in nästa tåg till Venedig och promendera bland alla broar och vatten. Stannar där en natt innan färden går vidare. 
 
 
Nattåg upp till Prag där vi ska bo två nätter och strosa runt i gamla stan.
 
Nattåg till Budapest för ytterliggare två nätter där. Där ska vi bada och bli rena på nått av stans alla termalbad.
 
Sen ett dagståg till Zagreb i Kroatien för att vänta in nattåget ner till Split där vi hoppas på lite varmare vårväder och där vi spenderar de fyra sista nätterna innan vi flyger hem!

Kommentarer från er söta läsare.

Nu var det ett tag sen vi hördes av, men gud vad du har hunnit med att planera, låter ju helt otroligt roligt! Hoppas allt är bara bra med dig. Massor av kramar från mig : )

2013-01-13 // 13:02:22

Nu var det ett tag sen vi hördes av, men gud vad du har hunnit med att planera, låter ju helt otroligt roligt! Hoppas allt är bara bra med dig. Massor av kramar från mig : )

2013-01-13 // 13:02:28

Gud avundsjuk jag blir Maria! När jag kommer hem måste vi planera att åka någonstans tillsammans! Stora kramar från USA

2013-01-13 // 20:58:03

Gud avundsjuk jag blir Maria! När jag kommer hem måste vi planera att åka någonstans tillsammans! Stora kramar från USA

2013-01-13 // 20:58:03

Gud avundsjuk jag blir Maria! När jag kommer hem måste vi planera att åka någonstans tillsammans! Stora kramar från USA

2013-01-13 // 20:58:06

Gud avundsjuk jag blir Maria! När jag kommer hem måste vi planera att åka någonstans tillsammans! Stora kramar från USA

2013-01-13 // 20:58:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback