18.47, Saturday - Save tonight

Hejsan! Jag är just nu i Alabama, USA som en utbytesstudent för ett år men känner att jag inte är reda att åkta tillbaka till Sverige om några månader. Därför vill jag gärna fortsätta upptäcka och utforska och tänkte därför fråga dig vad du tycker om din erfarenhet av svenska skolan i London än så länge! Är det som du förväntade dig? Finns det något du är missnöjd över? Vad tycker du om din erfarenhet där än så länge? Borde man satsa på att åka? Är det svårt att bli antagen? 
Förlåt för så många frågor men tänkte att det kunde vara bra att fråga någon som faktiskt upplever vad jag önskar att uppleva. Hoppas du har det super!
 
Hej Mia! 
 
Tror inte det finns något jag är missnöjd över vad gäller min flytt hit och det faktum att jag bor i London, men sen har ju alla ställen och alla upplevelser både för- och nackdelar. Man tar så himla mycket mer ansvar här än innan i Sverige vilket är en enorm erfarenhet. Jag hade förväntat mig att det skulle vara mer engelska än det är i skolan, men annars är väl det mesta över mina förväntningar helt klart! :) 
 
Jag skulle absolut rekommendera att åka! Jag kan inte säga att det är svårt att bli antagen eller inte faktiskt, jag skickade in de papprena som skulle in och med betygen från högstadiet, och kom in på 300 poäng därifrån. Hade väldigt bra referens från min lärare men tror de kollar mest på betyg faktiskt. Sen är det "svårare" att komma in på sam eftersom det är så många från sam som ansöker. Det är även svårare till andra året eftersom de flesta åker då. 
 
Förresten, om du vill åka till hösten måste du skicka in ansökan ganska snabbt! In och kolla på skolans hemsida för mer information. (Klicka på "skolans hemsida" för att komma dit)
 
Tusen tack för svar! Uppskattar det verkligen :) En sista fråga bara. Alla dokument och ansökningsformulärer är klara och nu är det endast mitt personliga brev som är kvar. Har du några tips etc på vad och hur långt jag ska skriva? Thank yoooou, such an angel
 
Hej igen Ebba!
 
Jag skickade bara med alla "vanliga" dokument och ansökningsformuläret och inget personligt brev så jag vet inte riktigt vad de vill få ut av det. Skulle väl säga att det inte ska vara så jättelångt, men få fram vem du är och vad du vill få ut av ditt år i London, varför du vill åka och lite såna saker! :) Hoppas det går bra!
 
Hat du träffat one direction?
 
Haha, nä det har jag inte... vad har du fått det ifrån? :D
 
bor man flera eller 1 i en värdfamilj?
 
Man kan bo en eller två i värdfamiljerna och det får man önska själv om hur man vill göra. Jag bor med en till men det är många som bor ensamma. 
 
Hej Maria! Först Vill jag säga tt jag älskar din blogg och nu till min fråga. Har lite frågor angående åk3! Är det många som söker från åk 2-3? Och är det många "nya" som börjar i åk3? Och är alla likna öppna för nya människor i åk 3?
 
Hej! Åh vad glad jag blir, tack!
 
Det finns en del som kommer hit i tvåan och som ser söker till trean igen för att de helt enkelt inte vill åka hem - eftersom det är ganska underbart här. Skulle säga att majoriteten som går i trean antingen bor här med sina föräldrar eller gått här tidigare, men visst kommer det nya också. Alla här är öppna, och det gäller inte bara åk 3 för åk 3, utan hela skolan är öppen för alla oberoende man går i tvåan eller trean. :) 

Kommentarer från er söta läsare.

Bor du i London med din familj?

2013-01-12 // 20:43:03

Jag och mina 2 kompisar funderar på det, tror du det är möjligt att vi alla tre får bo i samma värdfamilj issåfall?

2013-01-12 // 20:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback