14.56, Wednesday - Campus life

Hej! 
Jag vill supergärna gå 3an på ssl nästa år, men funderar lite över om jag ska välja att bo i värdfamilj eller på campuset! 

Vad har du hört om att bo på campuset? Det verkar som att de flesta bor hos värdfamiljer och är lite rädd att man typ kommer bli en loner om man inte gör det x) Bor man med andra svenskar då eller med amerikanerna? Tror liksom det skulle passa just mig bättre att inte bo i en värdfamilj, men vill få ut det mesta av resan :) Tacksam för svar!!
 
Hej Lisa!
 
Jag skulle nog tro att det är två helt olika upplevelser att bo i värdfamilj och på campuset. Vad jag tycker om att bo i värdfamilj hittar du inter kategorin Frågor & svar, men jag vet inte nått om att bo på campuset, tyvärr. Man bor både med andra studenter från svenska skolan och självkart de internationella studenterna som går på American University. Om du går in på denna blogg (klicka på denna för att komma dit) kan du ställe en fråga där då de har frågestund nu! Det är tre stycken som driver bloggen och två av dem bor på campuset, så de har definitivt svar på din fråga! 

Kommentarer från er söta läsare.

Hej! detta kanske är en lite konstig fråga men läste du Naturkunskap 1b i ettan? För jag vill ansöka till ssl för samhäll årkurs 2, men ssl läser ju naturkunskap 1b i ettan medan vi på mitt gymnsium läser det i tvåan vilket betyder att jag kommer missa den kursen. jag har pratat med syv men det är inte så lätt att fixa det. Så jag undra bara om du möjligtvis var i samma situation?

2013-02-07 // 17:04:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback