18.00, Sunday - The sun is shining

Hejhej! 
Jag hittade din blogg för ett tag sedan, då jag själv ansökte till SSL och ville läsa om andras erfarenheter, och har några frågor jag undrar om du kunde (snälla) svara på?:) 
Dels undrar jag om du vet hur svårt det är att komma in (betyg, ansökningsbrev osv), har själv inte fått veta om jag kommit in eller ej, så är supernevös.. 
Sen undrar jag hur mycket tid skolan tar upp? Om man hinner vara social och så hah, eller om man överöses med plugg? 
Jättetacksam för svar, och fortsätt blogga så bra! Kram!
 
Hej Astrid!
 
Jag skickade in en "vanlig" ansökan och kom in med mina 300 poäng från högstadiet. Jag har ingen koll på vart den undre gränsen går, men ärligt talat så tror jag inte att det finns någon. Om det endast är 120 stycken som som söker hit ett år (120 platser är vad som finns på SSL) så tror jag att alla kommer in vare sig man har 200 eller 300 poäng. Sen om det är 350 som söker in så går de mycket på betyg tror jag, i och med att man inte skickar med nått personligt brev i en "vanlig" ansökan. :)
 
Jag har ett av de bättre schemana lär jag säga, så jag har väldigt mycket fritid. Sen är det mycket läxor och sånt också, men jag känner att jag bor i London och även fast skolan är viktig så är det så mycket mer som här livet till också. Vill man ha A i allting måste man ju lägga manken till och lägga mycket tid på plugg utanför skolan men om man nöjer sig med medel så tar det inte upp SÅ himla mycket tid.
 
Lycka till!

Kommentarer från er söta läsare.

Hej igen och tack för svaret! Kom på en fråga till dock, om det är ok?
Har tidigare läst att du fick hjälp med barnvaktsjobb av en kompis som tidigare varit i London? Vilken tur du har! Men har du något tips för oss som gärna vill ha liknande jobb, men inte har några kontaker?
Tack och kram!

2013-04-08 // 17:42:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback