12.10 - Tuesday - Burn it to the ground

Haha jag heter också Anabelle och har sökt till Svenska skolan i London :) Men blev lite nervös nu när jag läste att det redan var en tjej som fått besked om att hon kommit in. Jag har inte fått ngt brev än.. Men det stod att vi skulle få besked i Maj. Åh jag hoppas av hela mitt hjärta att jag kommer in. Detta är verkligen min dröm! Har läst hela din blogg nu och allt verkar helt underbart! Vilken tur du har som fick chansen till detta, att bo och plugga i London! :) 
Men tror tyvärr jag inte kommer in efter det du har skrivit... Har sökt samhäll i tvåan och jag har bara 220p från grundskolan. Men håller tummarna!! :)
 
Hej igen Maria :) 
Älskar verkligen din blogg och läser även Annas. Undrar om du vet några mer London bloggar som är roliga att följa? 
Sen undrar jag även..känns det inte lite konstigt? Om ca 2 månader är skolan slut och du ska hem till Sverige igen.. Kommer det inte känns konstigt att vara hemma igen? Lämna London och alla kompisar.. 
Det är jag rädd för om jag kommer in på SSL att jag aldrig kommer vilja lämna London haha. Men det kanske bara är jag ;) Kram kram
 
Hej Annabelle! 
 
Jag fick besked om att jag kom in i slutet av april, så än så länge är det inget att oro sig över! 
 
Vad gäller dina frågor så, ja - det känns väldigt konstigt! Om nio veckor lite drygt är hela det här äventyret över och jag flyttar tillbaka till Sverige igen. Jag har träffar så himla mycket härliga människor och blivit kär i London så det kommer vara jobbigt att åka härifrån. I Sverige har jag superbra kompisar och jag saknar min klass på Bessemer, men alla nya vänner här kommer jag verkligen sakna i Sverige. Och en fredagskväll efter skolan kommer jag verkligen sakna att klä upp sig i klänning och klackar och åka in mot Piccadilly för utgång. DET kommer inte vara samma grej, i alla fall inte i min lilla stad där hemma. ;)
 
Lycka till!
 
Hej igen och tack för svaret! Kom på en fråga till dock, om det är ok? 
Har tidigare läst att du fick hjälp med barnvaktsjobb av en kompis som tidigare varit i London? Vilken tur du har! Men har du något tips för oss som gärna vill ha liknande jobb, men inte har några kontaker? 
Tack och kram!
 
Hej igen Astrid!
 
Fråga så mycket du vill, jag vill bara hjälpa! Kom ihåg att kolla på alla andra frågor som jag redan svarat på också, uppe i kategorifönstret. Min kompis Ebba rekommenderade mig och veckan efter började jag passa barn, så det var verkligen tur, om man säger så. Det är många som annonserar ut att de vill ha barnflickor eller hjälp med läxläsning och sånt på anslagstavlor o.s.v. Ett annat tips är att helt enkelt åka till lilla skolan i Barnes och fråga runt om det är nån som behöver hjälp. :)
 
Lycka till!

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback