11.28, Sunday - Eurotrip, day 1-4

Fredag 22/3 2013
 
Lydia var snäll nog att skjutsa oss till Victoria coach station där vår buss skulle gå från. Allt gick smidigt och bussen kom i väg ynka 8 minuter senare än beräknat. Annina hade oturen att sitta framför VÄRLDENS bitch som inte lät henne ta ner stolen ens en millimeter... Mitt i natten var vi tvungna att gå ur bussen och in i en färja lik Ålands-färjan och sitta där inne och må illa och spela lite Yatzy för att fördriva tid. Att sova på buss är inte det lättaste, och jag hoppas det dröjer länge innan jag behöver göra det igen.
 
 
Lördag 23/3 2013
 
Kom fram till Paris en timme senare än planerat och åt första frukosten på donken - surprise! Vi letade upp vårt hostel för att lämna väskorna och gick sen ut för att turista lite granna. Vi såg låsbron, Notre Dame och Eiffeltornets ljusshow denna trötta dag. Åt även baugett, standard för Frankrike!
 
 
Söndag 24/3 2013
 
Gick upp tidigt för att ha en hel turistdag som hette duga! Jag åt dyraste "lilla menyn" nånsin på donken. 57 spänn kostade den, nästan dubbelt så mycket som i "dyra" Sverige! Vi gick runt och såg det mesta, Louvren, Champs Elysées, Triumfbågen, Eiffeltornet, Sacre Coeur o.s.v. Mot kvällningen var vi på någon "gudstjänst" inne i Sacre Coeur, mest för att värma oss lite, men det var också väldigt harmoniskt och jag tyckte om det - tror det var för att det var på franska och jag inte förstod nånting. 
 
 
Måndag 25/3 2013
 
Upp i ottan för att hinna med frukost och tåget till Zürich. Vi åkte Paris-Zürich-Milano-Venedig och i efterhand märkte vi att vi lika gärna hade kunnat tagit direkttåget mellan Paris och Venedig för samma peng - men då hade vi inte fått se Zürich eller åkt genom bergen och det hade varit tråkigt att missa. Zürich var snöigt men väldigt gammeldags och fint - är nog magiskt på sommaren! Att åka genom bergen var svårslaget, även fast det var dimmigt och mulet så var det härligt! När vi kom till Venedig var vi rätt trötta efter att ha åkt tåg precis HELA dagen men det var ändå kärlek vid första ögonkastet! Det var så fint och harmoniskt utan alla bilar och hysteri! Vi tog en båt till hostelet istället för buss - bara det likom!
 

Kommentarer från er söta läsare.

Hejhej!
Jag hittade din blogg för ett tag sedan, då jag själv ansökte till SSL och ville läsa om andras erfarenheter, och har några frågor jag undrar om du kunde (snälla) svara på?:)
Dels undrar jag om du vet hur svårt det är att komma in (betyg, ansökningsbrev osv), har själv inte fått veta om jag kommit in eller ej, så är supernevös..
Sen undrar jag hur mycket tid skolan tar upp? Om man hinner vara social och så hah, eller om man överöses med plugg?
Jättetacksam för svar, och fortsätt blogga så bra! Kram!

2013-04-07 // 17:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback