22.15, Monday - Nine weeks

Ett inlägg mitt i läxläsningen. Har lite att ta upp, eller egentligen inget intressant men som är roligt att ha nedkluddrat. 
 
Jag skrev ett inlägg som hette Halfway there, oh my GOD och där stod detta:
Det var för nio veckor sen jag fick besked om antagning på Svenska skolan i London, och idag är det nio veckor kvar till dess att jag åker. De nio veckorna som gått sen jag fick beskedet har gått ruskigt fort, och jag antar att de nio veckorna som återstår inte kommer gå långsammare.

Nä. De resterande nio veckorna gick för fort och nu är jag här och har varit här i två veckor. Det som är lite roligt är detta: från att jag kom hit den 27 augusti var det precis nio veckor till höstlovet börjar - och då är jag hemma igen, och dessa nio veckor kommer gå ruskigt fort, nu återstår ju bara sju av dem!
 
Så här kommer min tid se ut fram till jul:
Fem eller sex veckor till mamma och pappa, Ingmarie och Stig och eventuellt Britt-Inger kommer hit.
Sju veckor till höstlov.
Åtta veckor till besök av Alma, Ajla och Clara.
Nio veckor till besök av Micaela, Emma och Matilda.
Tio veckor till besök av Karin.
Femton veckor kvar till julafton. 
 
Mellan det ska jag klämma in en massa plugg, en massa pub-rundor, en massa shopping, en massa kompishäng och en massa London sightseeing. 
 
Det kommer gå sjukt fort!
 

 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback