14.58, Wednesday - Germany, oktoberfest

Tänkte slänga in ett till inlägg om Tyskland. OKTOBERFEST! Det var verkligen det roligaste, häftigaste och mest annorlunda jag gjort på väldigt länge. Vi drack öl ur en-liters glas, dansade på bänkarna och beställde in kyckling och fick en hel kycklig att gnaga på. Nån gång ska jag på oktoberfest och köra all in med folkdräkt och allt!
 
Nått som är lite underligt med landet Tyskland är detta: när man är sexton för man börja dricka öl, vin och cider - sånt med lägre alkoholprocent - och när man är arton får man börja drick de starkare grejerna... 

Utanför "tältet" som tyskarna kallade det - det var snarare stora hus som liknade after-ski hus uppe i fjällen - var det som tivoli med en massa karuseller och stånd. Det var verkligen supermysigt och jag gillade det skarpt! Dock måste jag säga att även jag som är karusell-freak blev lite fundersam på deras karuseller. Ett exempel: de hade en släng-gunge karusell som åkte upp typ trettio-fyrtio meter upp i luften och inte högre ändå - skulle aldrig ens tänka på att åka den.
 
Träumer - dreamer. 

Kommentarer från er söta läsare.
» Sara

Jättefina bilder, verkligen :D får man låna vissa och länka till din blogg? :)

Svar: Tack så mycket, och självklart är det bara att låna bilderna - men länka helst till min blogg då. :)
Maria Andersson

2012-10-17 // 16:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback