- You can't surprise me -

Fem dagar kvar till avgång och idag får jag mail av min värdfamilj.
 
Och där stod det? Att jag kommer bo med en annan svensk! Det kändes snopet - för att de inte berättat det tidigare, men väldigt skönt i och med att träffen med värdfamiljen har varit den största boven vad gäller nervositeten - att ha en till i samma situation att träffa samma familj känns skönt. 
 
Sitter och pratar lite med henne på facebook nu. Hon kommer flyga från Landvetter så vi kommer inte träffas förrän på heathrow i London. 
 
Nu måste jag krypa till kojs om jag ska orka med den fullbokade dagen imorgon. 

Kommentarer från er söta läsare.

hej Maria!
jag har länge varit inne på att åka till USA ett år som utbytesstudent, men har nu på senare insett hur jobbigt jag skulle tycka det var att "gå om"
Därför har jag börjat fundera i samma banor som dig, att åka till svenska skolan!
jag undrar lite saker.
- du skriver att du kommer behöva betala ungefär 152 000kr för allt, är det inklusive försäkringar/visum/fickpengar etc? elr behövs inte sånt i england?
-Hur mycket kan man få ut av studiebidraget när man åker dit?
- du nämnde även att vissa kommuner kan betala skolavgiften, är det den kostnaden på ca 84 000kr och hur tar man reda på detta?
- kan man/får man extrajobba i england som utbytesstudent? (det får man ju inte i usa..)

jättemånga frågor, jag vet, men så himla tacksam om du svarade på allt du vet osv..

tack i förhand
Amanda

2012-08-21 // 22:19:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback