Ett kärt återseende

Har precis kommit hem från fotbollsträningen - skönt att träffa alla bekanta ansikten igen. Måste säga att det var jäkligt skönt att träna och få springa och ha sig utan att svetten rinner som aldrig förr och få svårt att andas. Många skratt, mycket att prata om och en varm kram från älskade Clara. Det var skönt att få något att tänka på efter gårdagens besked..

Allt var nästan för bra för att vara sant. Flygresan hem gick smärtfritt, och endast tjugo minuter försent och med mat i magen bar det av hem för att hämta hunden. Himla skönt att få gosa med henne och fika lite hos Lennart och Sofia och leka lite med Arvid. Lika när vi kom hem, det var himla skönt att komma hem och ha hela huset framför sig och att träffa Micke och Mattias.
Och där kommer det, ingen katt väntade när jag kom hem. Den mest underbara och älskvärda katt var borta, är borta, kommer aldrig tillbaka. Många kan säga att en katt bara är en katt - men det är samma sak som att säga att en hund bara är en hund, och att en hund tillhör familjen... så många tårar rann ner för mina kinder och många rinner fortfarande - för innan vi åkte så kände jag att något var fel, att något skulle hände. Det kan kanske låta väldigt konstigt, men när jag hörde de där orden, "jag vet inte hur jag ska säga det här, men Torsten har dött" - så var det som att jag väntat mig det. Och det skrämmer mig, att jag innan vi åkte kunde känna på mig att något skulle hända med min fina älskade underbara katt, och att när jag kommer hem få ett sånt besked. Torsten är död, han är borta, kommer inte tillbaka. Alltid kommer jag komma ihåg honom som den bästa katt någon kan ha. Ingen kan säga emot mig, han var världen snällaste katt. Han var en stor vandrande boll med långt hår som aldrig trasslade sig och som alltid var mysigt att gosa in sig i.

Han fick tre fina sista veckor med världens bästa Mattias och Micke i alla fall - det var han värd. Glömmer aldrig dig Torsten! Aldrig, aldrig, aldrig! <3
1 almiiic:

skriven

NEEEJ!!! rest in peace torsten!!! :'(

Kommentera här: