everyone but me

Nu ska jag borsta tänderna och sen blir det till att titta på Pirates of the Caribbean - dead mans chest. Efter detta ska jag sova många timmar i natt. Jag känner att det är något jag verkligen behöver nu.
Egentligen tycker jag att det blir ganska fel när folk säger att man som fjortonåring inte ska behöva tänka på gymnasieval och vad man vill göra med livet. Det är nästan så jag blir lite småarg på sådana personer. För tiden går fort. Tänk när man står där och har det där valet att göra och har inte tänk någonting alls på det innan. Jag funderar för det mesta och hela tiden på livet, vad jag vill göra med det. Kanske inte hela tiden på vad jag ska välja för gymnasie ... men i vilket fall som helst så vill jag så himla gärna flytta ner till Göteborg. Men har kommit underfund med att jag skulle nog inte klara av det ... än. Just nu vill jag bli psykolog, eller lärare. Jag vill inte gå till jobbet om femton år och veta hur dagen kommer att se ut. Jag vill inte att någon dag ska vara den andra lik. Men framförallt, jag vill kunna hjälpa andra.

Kommentera här: