Idag: skola

Och det var en väldans skön dag idag. :P

Började kvart över åtta med spanska i en timme.
Jag och Rebecca jobbade som vanligt på bra, mest läste vi idag.

Efter det skulle jag ha haft matte, men olyckligtvis hade jag Skol IF möte just då.
Där bestämdes väl ingenting, egenligen. :P Jag och Linnéa ska välja ut skol DM laget i innebandy bara.

Sen efter det skulle vi ha haft SO, men den var inställd, och jag vet inte varför.
Men då hade vi i alla fall hål från fem över tio till fem i tolv.
Så då stack jag, Kajsa och Alma hem till Alma och käkade makaroner och köttbullar, och tittade på teve. :P
Väldans trevligt, men våra konversationer vet jag inte om någon vill höra på. :P

Hehe, efter det hade vi svenska. Robert tyckte inte om min berättelse om "ödehuset"
- som jag var tvungen att skriva.
... då jag hade beskrivit att det var för fint där inne. Men bara för att det var en ganska fin tapet i ett rum i ett ödehus, så behöver det ju inte, inte kallas för ett ödehus.?
Eller, det kan ju ha varit någon som försökt fixa i ordning där men hann bara i ett rum, sen tröttnade den.
Jag tyckte i alla fall att den var okej. :D

Senare var det NO. Vi fick veta hur man ska få reda på om det är en sockermolekyl eller två sockermolekyler i ett socker.
Och vi satt och diskuterade om man skulle ha en eller ett framför något.
Och om det är ett rådjur som är rädd. Hur skriver man då, det funkar ju inte?! Det måste ju vara typ räddt eller något?
Ett rädd rådjur, eller en rädd rådjur. Finns det något som heter räddt?
Jag kanske är dum i huvudet... men vafan, svenska är ganska svårt, om man tänker efter... på det som kan vara svårt. Eller något. ;)
Annars är det väldigt lätt, tycker jag.
Men nu var det inte svenska jag hade, det var NO.
Det var väl ganska trevligt att titta på när Petra labbade medan vi andra fick skriva en massa, inte för att jag har något emot det, men andra. :P

Jag har även kommit underfun med att jag måste vara väldigt knäpp, egentligen. :P
- Jag tycker om att skriva.
- Jag tycker om att läsa.
- Jag tycker om att berätta och diskutera.
- Jag tycker om skolan... allmänt.

Helt sjukt egentligen. Men det är så det är. :P
Jag menar, vad fan skulle man göra om dagarna om man inte gick i skolan?
Även om jag tycker det är skönt med lov ibland och så, så skulle jag inte kunna leva ett helt liv utan att göra någonting.

Men i alla fall.
Efter NOn var det Engelska. Vi fick läxa... sen läste vi om något.
Och det är så himla sämst så det finns inte!
Vem fan kommer använda brittisk engelska senare i livet. Det låter ju helkasst. :P
Och vi fick till och med ett Irländskt ord idag! lad - kille.
VEM KOMMER SÄGA LAD?!?!?!
Och vi fick även shore - strand.
Säger det igen, men kommer använda detta?!

Uscha. Men sak samma.
Efter engelskan slutade vi.
Jag hade sett fram emot att mamma skulle hämta mig efter att hon handlat... men såklart så var man i alla fall tvungen att åka med bussen...
Fy fan vad jag längtar tills jag blir 18 och kan köra vart jag vill när jag vill!

Men först måste jag bli miljonär så jag kan köpa den bil jag vill ha, och senare ha råd med bränsle till den. :P

Nu ska jag käka pizza snart, efter det blir det rygg och höft behandling. Härligt, men det gör väldans ont också. :D
Synd bara att jag missar träningen. Men vet inte om jag hade kunnat vara med på den i alla fall, om jag har så här ont...

HÖres. :)

Från, Skoltönten, och en stolt sådan. :D

Kommentera här: